איך מעבירים מזגן מקור לחום?

כל חורף מחדש שוב קורא לנו אותו הדבר: אנחנו שוכחים מהי הדרך הטובה ביותר להעביר את המזגן שלנו מקור לחום בצורה שבאמת תחמם אותנו ולא פשוט תזרוק לנו אוויר בפנים. שימוש נכון בפונקציית החימום יחסוך לנו לא מעט כסף.

איך מעבירים מזגן מקור לחום?

החדשות הטובות הן שכיום ברוב המזגנים המעבר בין קור לחום נעשה בצורה דומה מאוד: בשלטים הקטנים יותר יש בדרך כלל כפתור שלידו סימן של שמש ובגדולים יותר ישנו כפתור בשם Mode שמעביר בין המצבים השונים. לחצו עליו עד שתראו את הסימן על גבי מסך השלט מתחלף לסימן של שמש.

יש לשים לב לכך שהמזגן לא יעבור באופן מידי למצב חום והדבר לוקח בערך כ-20 דקות. הסיבה לכך היא שמשאבת החום צריכה קודם כל להתחמם. יש מזגנים שיכולים לחמם מהר יותר אם שמים אותם על 30 מעלות במשך כ-10 דקות ומהירות מאוורר גבוהה, כאשר לאחר כעשר דקות אפשר לכוון אותם כיצד שרוצים. שיטה זו לא בהכרח עובדת בכל המזגנים ולכן רצוי לבדוק את חוברת ההוראות או לפנות לשירות הלקוחות.

מעלות מומלצות לחימום הבית באמצעות מזגן

המעלות המומלצות למצב חום הן בין 22 ל- 27 מעלות. חשוב לזכור ככל שנוכל להסתפק בטמפרטורה נמוכה יותר, כך גם נבזבז פחות חשמל (ההפך ממצב של קור בו טמפרטורה נמוכה יותר תהיה הבזבזנית ביותר). בנוסף לכך, הפנו את פתחי האוורור לזווית של 45 מעלות כלפי מטה.

אם אתם עדיין מרגישים שהמזגן לא מחמם, כדאי שתכירו את הפונקציה של הלחצן "I feel". זוהי פונקציה חביבה מאוד שתאפשר לכם לכוון באופן טוב יותר את הטמפרטורה יחסית למקום בו אתם נמצאים בחדר ולמעשה מעבירה את חיישן הטמפרטורה הפעיל מן המזגן אל השלט. 

 לכן, שימו את השלט במקום נמוך וכך תמנעו ממצב שבו כל האוויר החם יעלה למעלה ולמעשה לא תרגישו שהאוויר לידכם התחמם. כמו בכל שימוש אחר עם השלט, גם כאן שימו לב שאין משהו שחוסם את הקו בין בינו לבין המזגן.

מניעת ייבוש של האוויר

כדי להימנע מאוויר יבש, חשוב מאוד לכוון את פתחי המזגן כלפי מטה וגם להשאיר פתח קטן שיאפשר חלופה של אוויר (זו יכולה להיות דלת או חלון). כאשר לא מאווררים לפחות קצת את החדר, המזגן עושה שימוש באותו האוויר ולכן אפקט הייבוש מתגבר. אופציה נוספת היא להשאיר באחת מפינות החדר סמרטוט רטוב או כלי עם מים על מנת שאדי המים יתערבבו עם האוויר.

מזגן מיני מרכזי – טמפרטורה שווה בכל החדרים

המעבר בין חום וקור במזגן מיני מרכזי ישנה את הטמפרטורות בכל החדרים בבית. הטמפרטורה שקבענו היא היא זו שתורגש בכל החדרים. כמובן שיהיה ניתן לסגור את התריסים ובכך למנוע כניסה של אוויר חם או קר. אך עדיין נהיה מוגבלים לטמפרטורה אחת ומצב אחד: חום, קור או אוורור. אז אם ברשותכם מזגן מיני מרכזי שימו לב שאתם בוחרים את הטמפרטורה האידאלית עבורכם

טמפרטורות שונות בחדרים שונים – הכירו את מזגן VRF

כיום, לשוק המזגנים נכנס שחקן חדש מזגן VRF. מזגני VRF מאפשרים לעבוד עם יחידת מאייד אחת ולהפעיל מספר מדחסים בנקודות שונות בבית עם הפרשי טמפרטורה שונים בין החדרים. כלומר בחדר אחד יכולות להיות 30 מעלות ואילו בחדר השני 16 מעלות. כך שאם אתם משפחה שרבה באופן תמידי על הטמפרטורות במזגן, מזגן VRF הוא פיתרון מושלם עבורכם.

יש לכם שאלה בנוגע למיזוג אוויר? נסו אותנו!

Call Now Buttonהתקשר/י עכשיו!