איך לנקות את המזגן בבית או במשרד – המדריך המלא

ניקוי מזגן היא פעולה חיונית שחייבים לבצע מדי פעם ועל אחת כמה וכמה אם לא הפעלנו את המזגן במשך זמן רב (לדוגמה, לפני הקיץ). השאלה עד כמה אתם צריכים להיות יסודיים ואם כדאי לעשות זאת לגמרי בעצמכם תלויה במצב של המזגן.

איך לנקות מזגן?

ניקוי פילטרים במזגן

ניקוי הפילטרים היא הפעולה הקלה ביותר לביצוע: כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את הפלסטיק החיצוני ולהוציא את הפילטרים (כל זאת בזהירות, על מנת שלא לשבור את החיבורים). לאחר מכן שטפו אותם מתחת לברז או אפילו עם זרם חלש מראש המקלחת, תנו להם להתייבש. לאחר שכל האבק והלכלוך ייצאו, החזירו אותם באותו האופן שבו פירקם אותם.

הסרת הפלסטיק וניקוי יסודי של המזגן

ניקוי יסודי יותר כבר דורש פירוק של הפלסטיק של המזגן ומאפשר לנקות גם את החלקים הפנימיים כגון המאייד, תעלת הניקוז והמניפה. לפני שתעשו זאת נתקו את החשמל וכסו את חיבורי החשמל הפנימיים.

 מכאן יש להתיז חומר מקציף אשר ינקה את חלקי המערכת הנגישים. אפשר גם להמשיך ולפרק את תעלת הניקוז, רצוי לאחר שתראו סרטון אחד או שניים ביו-טיוב.

 אפשר לבצע ניקוי חלקי שהוא עדיין עדיף על פני ניקוי של הפילטרים בלבד באמצעות ריסוס של חומץ 5% מבקבוק תרסיס גם מבלי לפרק את הפלסטיק. לאחר מכן יש לרסס מים.

הסרת חיידקים ועובש מחלקיו הפנימיים של המזגן

חיידקים ובעיקר עובש נוטים להיצמד לחלקים הפנימיים של המזגן והם נראים ככתמים שחורים קטנים. לעובש גם קל יחסית "להדביק" מזגנים אחרים בחדרים סמוכים בלי שנרגיש בכך. את העובש ניתן להסיר באמצעות חומרי חיטוי מיוחדים למזגנים שעובדים בדומה לחומר המקציף.

על מנת למנוע הצטברות עובש בעתיד, נקו את הפילטרים לפחות פעם בחודש ווודאו שהם יבשים לחלוטין לפני שתחזירו אותם. אל תעשנו או תטגנו בחללים בהם פתחי האוורור של המזגן חשופים לאוור, דאגו לסגור אותם לחלוטין באמצעות כיבוי המזגן ובדקו בעין שהם אכן סגורים.

דבר נוסף שחשוב לעשות הוא להשאיר את המזגן על מצב אוורור (סימן של מאוורר בשלט) כעשר דקות לאחר שתכבו אותו לחלוטין. כיום זוהי פעולה אוטומטית, אך חשוב לבדוק שהיא מתבצעת, במיוחד אם המזגן שלכם ישן.

ניקוי מקצועי – הזמנת טכנאי מזגנים

אם לכם ניסיון בטיפול במערכות מיזוג אוויר מורכבו והמזגן שלכם מבוסס מיזוג מיני מרכזי , רצוי שתזמינו טכנאי מזגנים מקצועי שיבצע את העבודה מא' ועד ת' (ניקוי כל החלקים). מן הסתם זה יעלה לכם כסף, אבל מזגן שמגיע למצב בלתי שמיש עקב הצטברות רבה של לכלוך הוא כבר סיפור הרבה פחות נעים.

המאמר באדיבות א. לפיד – הנדסת קירור ומיזוג אוויר

יש לכם שאלה בנוגע למיזוג אוויר? נסו אותנו!

Call Now Buttonהתקשר/י עכשיו!