איך לבחור מזגן

אם יש סיוט יותר גדול מהחום בקיץ הרי שהוא חייב להיות הבחירה במזגן המתאים לכם בזמן שדרוג הדירה או קניית דירה חדשה: כל יצרן טוען שהמזגן שלו מציע שלל תכונות מהפכניות שלא היו זמינות קודם לכן, שהוא הכי שקט, הכי חסכוני ואפילו הכי אלגנטי. אבל האם אלו באמת הפרמטרים היחידים שחשובים ומה בנוגע למנגנונים השונים? (מזגן רגיל, מפוצל וכו').

כשאנחנו מדברים על מזגן בייתי, שלושת האפשרויות הנפוצות העומדות בפנינו הן מזגן עילי, מזגן מיני מרכזי ומזגן מולטי (רב מאייד) שלמעשה משתמש בכמה טכנולוגיות שונות כגון VRF. (מזגן רצפתי אינו רלוונטי כיום).

איך לבחור מזגן

מזגן עילי

כפי שאתם יכולים לנחש, המזגן העילי הוא עדיין המזגן הנפוץ ביותר בישראל. המדחס והמעבה היא אותה יחידה גדולה אותה רואים על גבי הבניין מבחוץ ואילו המאייד הוא אותו המכשיר אותו אנחנו מפעילים בתוך הבית. אבל האם תמיד כדאי לבחור מזגן עילי רק מכיוון שהוא פופולארי?

התשובה היא לא בהכרח: בבתים רבים יש בכל חדר מזגן נפרד, עובדה המובילה לבזבוז חשמל. בנוסף, כל תקלה באחד מן המזגנים יהיה צורך לפתור בנפרד, שלא לדבר על אחריות ועל כך שכל מזגן מגיע מיצרן אחר.

בנוסף לכך, גם מזגן עילי גדול במיוחד לא תמיד מתאים למיזוג של סלון גדול ולעיתים אפשר לראות סלון בו יש מזגן עילי נפרד בכל פינה.

מזגן מיני מרכזי

מזגן מיני מרכזי היה עד לא מזמן הפתרון הנפוץ ביותר עבור מי שרצה לשלוט במיזוג של כמה חדרים במקביל בצורה נוחה וגם למזג חללים גדולים. עוד יתרון טמון בפעולה השקטה שלו.

החיסרון של מזגן מיני מרכזי נעוץ במורכבות ההתקנה שלו והצורך למקם את תעלות האוויר במקום גבוה (מה שלעיתים דורש הנמכה של התקרה). לא מדובר במזגן שקל להחליף או לשנות את התצורה שלו. כמו כן, לא כולם מודעים לכך שדגמים זולים יחסית לא מאפשרים לשלוט באופן מלא בטמפרטורה בכל חדר בנפרד.

מזגן רב מאייד

מזגן רב מאייד מאפשר לנו להתקין יחידה אחת של מדחס ומעבה מחוץ לבית אשר שולטת במספר יחידות מאייד עצמאיות בתוך הבית. מדובר אומנם במזגן יקר יותר ממזגן עילי, אך הוא חסכוני יותר במזגן ואין צורך לטפל בכל יחידה בנפרד אם התקלה היא במעבה.

רעש

רעש הוא בסופו של דבר פרמטר שלא ניתן להתעלם ממנו. רוב המזגנים המודרניים אינם מרעישים, אך חשוב לשים לב שגם המדחס אינו גורם לרעש בעל רמת דציבלים גבוהה ומפריע לשכנים. שימו לב שלא בכל המזגנים ניתן לדעת מהי רמת הרעש של המאייד שבפועל תשפיע על רמת הרעש בתוך הבית.

אנרגיה

כמה מילים על שימוש אנרגטי: הרמה האנרגטית החסכונית ביותר היא כמובן A. עם זאת, לא כולם מודעים למקדם היעילות (COP). זהו נתון שמבטא את היחס בין תפוקת המזגן לבין צריכת החשמל שלו, וככל שהמקדם גבוה יותר, כך גם המזגן חסכוני יותר. לפיכך זהו נתון שכדאי מאוד לבדוק אם אתם משווים בין מזגנים בתפוקה דומה.

אז באיזה מזג לבחור?

בפועל, גם אם אתם מכירים את הצרכים שלכם היטב, לא תמיד קל לעשות את הבחירה הנכונה ולכן לעיתים רצוי להיוועץ ביועץ מיזוג אוויר אובייקטיבי אחד או אפילו שניים שלא מקושר ליצרן כזה או אחר.

יש לכם שאלה בנוגע למיזוג אוויר? נסו אותנו!

Call Now Buttonהתקשר/י עכשיו!